Życie w zgodzie z naturą i samym sobą

Dlaczego warto jeść pestki i kiełki?

Dlaczego warto jeść pestki i kiełki?

Ważnym elementem diety osób, które przywiązują dużą wagę do zdrowego odżywiania, stały się w ostatnim czasie różnego rodzaju pestki i kiełki. Są one prawdziwą witaminową bombą, pozytywnie wpływają na nasze zdrowie, odporność i samopoczucie. Sprawdź jakie są najważniejsze walory tych składników i przekonaj się dlaczego warto jeść pestki i kiełki!

 

Pestki i kiełki – dlaczego warto?

Dużą zaletą tego typu dodatku do codziennej diety jest ich duża dostępność oraz niska cena. Niemal na wyciągnięcie ręki czekają one na nas praktycznie w każdym sklepie spożywczym za naprawdę niewielkie pieniądze. Można tam wybierać wśród wielu ich rodzajów – najbardziej popularne są pestki dyni (idealne do płatków owsianych) oraz słonecznika ale jeżeli się chce można równie dobrze pogryzać sezam czy nasiona konopii 🙂 Jeżeli natomiast chodzi o kiełki to najczęściej sięgamy po rzeżuchę, słonecznik, rzodkiewkę, buraka lub soczewicę. Niezwykle korzystne jest również to, że kiełki można samodzielnie wyhodować we własnym domu – jest to dziecinnie proste. Wystarczy słoik i trochę wody i już nawet po 3-4 dniach możemy spożywać kiełki i wzbogacać nimi nasze ulubione produkty!

 

Warto pamiętać, o podstawowej zasadzie, która wskazuje, że to właśnie najmłodsze kiełki zawierają najwięcej cennych substancji odżywczych. Nie powinno to dziwić, w końcu pestki i kiełki kształtują przyszłą roślinę; muszą więc posiadać w swoim składzie całą gamę elementów niezbędnych do rozwoju nowego organizmu. Można mieć jednak pewność, że w odróżnieniu od dorosłej rośliny pestki oraz kiełki pozbawione są szkodliwych chemicznych dodatków takich jak konserwanty, pestycydy czy też nawozy. Pestki i kiełki to skoncentrowane źródło enzymów i minerałów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Znaleźć w nich można szereg podstawowych witamin – A, C, E oraz witamin z grupy B. Produkty te są również uważane za główne źródło błonnika, o którym tak często zapominamy w naszej codziennej diecie. Nie brakuje w nich również nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka oraz beta-karotenu. Dostarczają naszemu organizmowi także odpowiednią ilość żelaza, magnezu, potasu oraz fosforu. Mają przy tym niewiele kalorii i pasują jako dodatek do praktycznie każdego dania – nic tylko dodawać je gdzie się tylko da 🙂

 

Jakie są z tego wnioski?

Zarówno pestki, jak i kiełki mają wiele zalet. Korzyści z nich płynące są doskonale znane osobom, które ustanowiły te składniki stałym elementem swojej codziennej diety. A jest to naprawdę bardzo proste – również Ty możesz samodzielnie przygotować dania z dodatkiem pestek i kiełków 🙂 Najbardziej popularne są różnego rodzaju sałatki ze świeżych warzyw, jednak możesz dodać je również do smakowych past oraz kanapek. Pomysłów jest cała masa, ponadto Ty również możesz wymyślić nowe zastosowania pestek i kiełków w kuchni.

 

Jeżeli macie inne pomysły jak jeść kiełki i nasiona, uważacie, że artykuł jest dobry albo zmienilibyście w nim wszystko – dajcie nam znać w komentarzach! 🙂

Skomentuj artykuł